Featured Post

Worksheet (PT3) - Sanskrit - VI (2024-25)

 

Saturday, October 4, 2014

Class - VI (2014-15) __ DAVPS, Dwarka, New Delhi

कक्षा – षष्ठी (२०१४–१५)


संरचनात्मक–मूल्याङ्कनम्  ३ (Formative  Assessment-3)

लिखितपरीक्षा - पाठ्यक्रमः (Pen & Paper Test - Syllabus)

       
                                    सुरभिः
                         पाठाः- 7, 8
                     व्याकरणम्
                        संख्या - 31-45
                        शब्दरूपाणि - राम, माला, फल, किम् (पु.) – (प्रथमा–द्वितीयाषष्ठीविभक्तिषु)।
                        धातुरूपाणि - पठ्, चल्, हस्, धाव् (लङ् लकारे)।                     
                                   अव्ययपदानि - इतस्ततः, अपि, अद्य, श्वः, ह्यः ।


संरचनात्मक–मूल्याङ्कनम्  ४ (Formative  Assessment-4)

लिखितपरीक्षा - पाठ्यक्रमः (Pen & Paper Test - Syllabus)


              सुरभिः

       पाठः – ९, १० (9, 10)

              व्याकरणम्

       शब्दरूपाणि – राम, माला, फल (सर्वासु विभक्तिषु)

     धातुरूपाणि – वस् , खाद् , वद् , पत् (लङ्–लकारे)

       संख्या – ४६–६० (46-60)       

       अव्ययानि – अत्र , तत्र, यदा , तदा, कदा

       प्रत्ययः – तुमुन्       


शब्दरूपाणि ॥

अकारान्त–पुंलिङ्गः – राम

वचनानि
विभक्तयः
एकवचनम्
द्विवचनम्
बहुवचनम्
प्रथमा विभक्तिः
रामः
रामौ
रामाः
द्वितीया विभक्तिः
रामम्
रामौ
रामान्
तृतीया विभक्तिः
रामेण
रामाभ्याम्
रामैः
चतुर्थी विभक्तिः
रामाय
रामाभ्याम्
रामेभ्यः
पञ्चमी विभक्तिः
रामात्
रामाभ्याम्
रामेभ्यः
षष्ठी विभक्तिः
रामस्य
रामयोः
रामाणाम्
सप्तमी विभक्तिः
रामे
रामयोः
रामेषु
सम्बोधनम्
हे राम !
हे रामौ !
हे रामाः !


2 comments:

  1. बहु उतमम् मार्गदर्शनम् च। धन्यवादः।

    ReplyDelete
  2. स्वागतम् नवीनवर्य !

    ReplyDelete