कक्षा – षष्ठी (२०१४–१५)
संरचनात्मक–मूल्याङ्कनम् – ३ (Formative Assessment-3)
लिखितपरीक्षा - पाठ्यक्रमः (Pen & Paper Test - Syllabus)
लिखितपरीक्षा - पाठ्यक्रमः (Pen & Paper Test - Syllabus)
सुरभिः
पाठाः- 7, 8
व्याकरणम्
संख्या - 31-45
शब्दरूपाणि - राम, माला, फल, किम् (पु.) – (प्रथमा–द्वितीया–षष्ठी–विभक्तिषु)।
धातुरूपाणि - पठ्, चल्, हस्, धाव् (लङ् लकारे)।
पाठाः- 7, 8
व्याकरणम्
संख्या - 31-45
शब्दरूपाणि - राम, माला, फल, किम् (पु.) – (प्रथमा–द्वितीया–षष्ठी–विभक्तिषु)।
धातुरूपाणि - पठ्, चल्, हस्, धाव् (लङ् लकारे)।
अव्ययपदानि - इतस्ततः, अपि, अद्य, श्वः, ह्यः ।
संरचनात्मक–मूल्याङ्कनम् – ४ (Formative Assessment-4)
लिखितपरीक्षा - पाठ्यक्रमः (Pen & Paper Test - Syllabus)
सुरभिः
पाठः – ९, १० (9, 10)
व्याकरणम्
शब्दरूपाणि – राम, माला, फल (सर्वासु विभक्तिषु)
धातुरूपाणि – वस् , खाद् , वद् , पत् (लङ्–लकारे)
संख्या – ४६–६० (46-60)
अव्ययानि – अत्र , तत्र, यदा , तदा, कदा
प्रत्ययः – तुमुन्
॥ शब्दरूपाणि ॥
अकारान्त–पुंलिङ्गः – राम
वचनानि
→
विभक्तयः↓
|
एकवचनम्
|
द्विवचनम्
|
बहुवचनम्
|
प्रथमा विभक्तिः
|
रामः
|
रामौ
|
रामाः
|
द्वितीया
विभक्तिः
|
रामम्
|
रामौ
|
रामान्
|
तृतीया विभक्तिः
|
रामेण
|
रामाभ्याम्
|
रामैः
|
चतुर्थी विभक्तिः
|
रामाय
|
रामाभ्याम्
|
रामेभ्यः
|
पञ्चमी विभक्तिः
|
रामात्
|
रामाभ्याम्
|
रामेभ्यः
|
षष्ठी विभक्तिः
|
रामस्य
|
रामयोः
|
रामाणाम्
|
सप्तमी विभक्तिः
|
रामे
|
रामयोः
|
रामेषु
|
सम्बोधनम्
|
हे राम !
|
हे रामौ !
|
हे रामाः !
|
बहु उतमम् मार्गदर्शनम् च। धन्यवादः।
ReplyDeleteस्वागतम् नवीनवर्य !
ReplyDelete